Chystáte se jíst zdravě? 3 největší chyby, které nedělejte!

Začuchaly jste, ucítily ve vzduchu jaro a rozhodly jste se od teď konečně začít jíst zdravě, aby vám to v letních šatech seklo?

Abyste si přílišnou snahou spíš neublížily, vyhněte se třem častým omylům.

1.) Detox

Jedno z nejfrekventovanějších slov všech fitness časopisů, hit internetu. Detox, při dodržení určitých zásad, nakopne váš organismus, pomůže vám skončit s nezdravými jídelními návyky, uleví trávicímu traktu a zbavíte se nahromaděných toxinů.

Ale jen v případě, že ho děláte správně! V opačném případě si totiž vykoledujete akorát rozhašený metabolismus, bolení břicha, únavu a JOJO efekt! Proto..

..nikdy nezkoušejte detox samy!

Zapomeňte na návod z internetu nebo osvědčené tipy kamarádek. Sama jsem zkoušela detox se společností http://www.wellnessia.cz/ a první dny jsem byla vděčná za online podporu i praktické rady. Svoje zkušenosti sepíšu v příštím článku.

Jestli chcete detox vyzkoušet, dejte si schůzku s odborníkem, kterému věříte. Kvalitní služby nabízí např. zmíněná www.wellnessia.cz, STOB, nebo se obraťte na certifikovaného výživového poradce. Samozřejmostí by měl být vstupní pohovor, celková diagnostika/měření složení těla a sestavení detoxu na míru podle vašich možností.

2.) Light potraviny

Místo normálního jogurtu si dáte ten lehký, limonádu jen se sladidlem…a doufáte, že váš zadek na to zareaguje tím správným způsobem.

Tak si pojďme pěkně popořádku říct, proč se na to váš zadek vykašle a zůstane si takový, jako je:

  • „light“ výrobky jsou hnusné a neříkejte mi, že vám chutnají. Jak dlouho vás bude bavit je jíst? A nedáváte si jich náhodou aspoň trochu víc, když je v nich míň kalorií?
  • šidíte tělo. Sladká chuť je za normálních okolností signálem, že jde o vysoce kalorickou potravinu, takže  po pár soustech by vám tělo mělo říct díky, stačí. Jenže co když mu dáte něco sladkého, ale nekalorického? Umělá sladidla jsou podfukáři.  Tělo protáhne obličej: sladké a žádná energie? Ahaaa..a příště vás nechá zbaštit půlku dortu na posezení, protože jste ho naučili, že tak žádnou energii nedostane.
  • tuk je nositelem chuti. Když ho potravině odeberete, musíte jí chuť dodat jinak, aby vám ji zákazníci nevyplivli, jak je nedobrá. Ještě, že máme pokrok a s ním řadu „éček“ a jiných chemických dobrůtek, které tam můžeme narvat a zákazník nic nepozná! S každou „light“ dobrůtkou automaticky dostanete chemický koktejl, za který vám tělo rozhodně nepoděkuje.
  • stejně pořád plánujete koupit odpoledne fitness sýr bez tuku? Tak to nejdůležitější: výzkumy ohledně light potravin (rozumím tím i všechny odtučněné verze standardních potravin) jednoznačně potvrzují, že jejich konzumenti nezhubli. Naopak, ve většině případů vede nadměrná konzumace těchto jídel k přibývání na váze. (Já vám to říkala, s tím dortem).

3.) Jezte 5 – 6x denně

Tak za prvé: nejste ovce! Vážně máte pocit, že potřebujete jíst tak často, jako kojenci?

Doporučení jíst tolikrát za den je extrém – hodí se pro ty, kdo dlouhodobě razí opačný extrém. Pro lidi, co se poprvé najedí až večeř, když přijdou z práce.

Navíc:

  • snáz uhlídáte 3 zdravá jídla za den, než 5
  • „uzobáváním“ nutíte inzulin k neustálé aktivitě a pomalu si tak pěstujete inzulinovou resistenci
  • „uzobáváním“ a malými svačinkami v průběhu celého dne do sebe obvykle dostanete víc kalorií, než když si dáte 3 větší jídla

Skvěle na tohle téma mluví výživová poradkyně Margit Slimáková, podívejte se na něj sem.

Takže nakonec jsme zas u toho, že není nad starý zlatý selský rozum. Držte se ho, cvičte a hlavně buďte v pohodě!

 

 

 

Marie Korseltová
Miluju pohyb. Učím ženy, jak se k němu dokopat, udělat z něj přirozenou a příjemnou součást svých běžných dnů a cítit se díky tomu skvěle! Můj příběh najdete tady.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.