Bez mléčných výrobků, pečiva, cukru, alkoholu…můj první den s Whole30 (paelo)

Počkejte, odpovím popořadě, jo? Nepřekřikujte se, máme čas.

Ne, nechci zhubnout.

Jo, uvědomuju si, že nebudu moct ani cappuccino (au). Ani chleba, ani těstoviny (auau). 

Celých 30 dnů. Bez vyjímky. Žádný „zasloužený“ dortíček, sklenička…nic. 

Neumřu hlady! Neznamená to, že nebudu jíst nic. Zbývá spousta jídel, která jíst můžu. 

A proč teda…?

Takže, co mi  ruplo v bedně??

Než vyjmenuju svoje důvody, proč se takhle dobrovolně mučím, krátce vám povím, co to vlastně Whole30 je.

3x denně opravdové jídlo

Program W30 vymysleli američtí manželé Hartwigovi před několika lety, když pro sebe hledali optimální jídelníček. Oba řešili zdravotní problémy a nezdravý vztah k jídlu a dlouho hledali jídelníček, který by vyhovoval jejich sportovním nárokům (aktivně sportují a provozují fitness centrum), prospíval zdraví a – samozřejmě – byl prostě „k sežrání“. Po spoustě pokusů a (ne)úspěchů se projedli až k programu W30 jako optimální verzi zdravé, vyvážené a přirozené stravy. Víc najdete tady.

Ve stručnosti jde o to, že se po dobu 30 dnů vzdáte:

  • jakýchkoliv výrobků z mouky
  • mléčných výrobků
  • cukru a všech sladidel (včetně medu a jakýchkoliv přírodních sladidel)
  • alkoholu
  • luštěnin (včetně soji)
  • obilovin
  • umělých dochucovadel a „éček“

Jíte 3x denně větší jídlo, většinou vejce, ryby, maso, různě upravenou zeleninu a malé množství ovoce.

Cílem je zlepšit zdraví, upravit zažívání, odhalit skryté alergie na potraviny (při jejich opětovném zavádění) a HLAVĚ získat zdravý a pozitivní vztah k jídlu.

Mám tohle zapotřebí?

Jo.

Důvody, které mě k téhle šílenosti vedou, se v poslední dobe navršily do tak velké hromady, že už začalo reálně hrozit její (a moje) zhroucení. A čím víc jsem si o W30 nastudovala, tím mi ten program přišel logičtější a smysluplnější.

S kůží na trh: co mě pálí, že se hodlám příštích 30 dní svého života vzdát většiny „svých“ dobrůtek?

  • žaludek (doslova)
  • špatné zažívání (často mě bolí břicho. Buď mám hlad, nebo se cítím nacpaná)
  • ne zrovna povzbudivé krevní testy
  • menší problém s játrama
  • permanentní únava
  • neschopnost se pořádně najíst
  • neustálé uždibávání a popožírání
  • podrážděnost, nervozita (kulantně řečeno emoční nestabilita, mezi náma bývám pěkně hysterická a protivná)
  • chci předcvičovat, protože mě to strašně baví a chci na to mít energii. A energii na spoustu jiných věcí.

Hlavní přínos programu pro sebe vidím v tom, že se přiměju 3x denně pořádně najíst a zbavím se zlozvyku pořád někde něco ujídat a vynechávat hlavní jídla. Protože mám podezření, že za většinou mých trablů stojí právě tohle.

Dobře, ale proč kvůli tomu osekat jídelníček na pár základních potravin?

Mám dojem, že Hartwigovi vážně vědí, co dělají. Skoro jako by nakukovali oknem do mé kuchyně a zapisovali si, co všecko mi zakážou. Protože všechny ty „zakázané“ dobrůtky jsou přesně to, co pořád ujídám a pak nemám čas/chuť/potřebu na regulérní jídlo. Cappuccino se sušenkou, musli tyčka, carnitin drink (jak mě uvidíte se „žluťákem“, máte právo mi ho sebrat!), zob sem zob tam…

Princip W30 jde přesně opačnou cestou: Máte se najíst tak, že v pohodě vydržíte do dalšího jídla (no jsem na sebe zvědavá). Vtip je v tom, že jídla, která máte jíst, jsou natolik sytá (vejce, červené maso, ryby..), že by to (teoreticky) neměl být problém. Tak uvidíme.

A proč to sem vlastně píšu?

Víc očí, lepší dozor:)

Takže jo, trochu vás všechny pasuju do role dozorců. A závazek, který jsem si dala, je hned závaznější.

 

Teď, když tohle píšu, mám za sebou právě jeden den W30 a zatím žiju. Dokonce i bez toho cappuccina. Dala jsem si tři jídla a mezi tím 2x dobrou černou kávu. Hlad jsem neměla, jen trochu nervozní pocit, jestli vážně vydržím mezi obědem (lososem s pečenou dýní) do večeře (krůtí stehno, pečená dýně, salát). Celé odpoledne jsem ale přejížděla z místa na místo a domů přišla až večer, takže to šlo.

Jsem na sebe zvědavá, jak to půjde dál. Jak W30 ovlivní moji náladu, cvičení, emoce..Dám vědět!

Máte někdo s W30 nebo jiným „restart“ stravovacím programem zkušenosti? Sem s nima!

 

 

 

 

Marie Korseltová

Miluju pohyb. Učím ženy, jak se k němu dokopat, udělat z něj přirozenou a příjemnou součást svých běžných dnů a cítit se díky tomu skvěle!

Můj příběh najdete tady.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *