4 hlavní důvody, proč ženy po 40 přibírají

Po čtyřicýtce prostě jenom kynu. Přibírám všude a nejvíc na břiše. Prostě hormony, s těma nic nenaděláš. Jo a taky mnohem víc žeru.“

Řekla mi nedávno jedna klientka. A téma na další článek na blog je tady. Jestli vám už někdy zavrtalo hlavou, jak to s těma hormonama, přibíráním a tukem na břiše po 40 vlastně je a co s tím, je tu pro vás.

 

Jak to teda je? Musí ženy po 40 oplakat bikiny a smířit se, že místo obdivných pohledů na pláži se stane jejich společníkem polštář na břiše?

Odpověď se skrývá ve spontáním výkřiku mé známé na začátku tohoto článku. Totiž ano i ne. Celý problém „břicha po čtyřicýtce“ připomíná vzájemně propojený systém ozubených koleček. Jedno se dá do pohybu a rozpohybuje všechny ostatní a je těžké rozpoznat, které bylo to první. Jestli tysviněhormony nebo trochu moc jídla a trochu míň pohybu.

Odborníci se staví k problému břicha takhle:

Je pravda, že ženy po 40 se často rozšiřují v pase. Může za to ale hlavně málo pohybu a nadbytek kalorií (jak překvapivé) a teprve potom hormonální změny. Výzkumný tým amerických doktorů a vědců (Wing a kol. 1991) argumentuje např. tím, že mladé sportující ženy s poruchami menstruačního cyklu a omezenou produkcí hormonů také nepřibírají.

Podle vědců má přibírání po čtyřiceti několik jednoduchých důvodů.

 

1. je to období, kdy ženy poprvé začínají pociťovat svůj věk a s ním spojenou větší unavitelnost. Přirozeně tedy omezují aktivní pohyb.

 2. děti se osamostatňují, takže jejich matky už netráví čas nekonečným praním, mytím nádobí a péčí o domácnost. Míň aktivit rychle vede k poklesu svalové hmoty. Protože svaly jsou hlavní „spalovači“ energie, míň svalů znamená pomalejší metabolismus a menší výdej energie.

3.  s přibývajícím věkem se často mění kvalita spánku – obvykle k horšímu. Při nedostatečném spánku roste chuť k jídlu. No kdo by si nedal malý dortík nebo sušenku, když noc nestála za nic a vás ještě čeká celé dlouhé odpoledne v práci?

4.  přihoďme k tomu všemu ještě fakt, že po 40 máme konečně víc času na svou práci, posezení s kamarádkami, večírky, večeře…konečně víc peněz na pohodlné all inclusive dovolené. Jinými slovy opět víc kalorií a míň pohybu.

Co z toho pro nás plyne?

Nejlepší způsob, jak zabránit zvyšování hmotnosti, je pravidelně cvičit a přiměřeně jíst, hormony, nehormony. Najít si v pohybu a zdravém jídle radost a přestat se stresovat (stres vylučuje hormony, které přispívají právě k ukládání tuku na břiše!).

Jestli jste dostaly chuť na extra porci cvičení právě teď, vyskočte a pojďte si zacvičit se mnou!

Marie Korseltová
Miluju pohyb. Učím ženy, jak se k němu dokopat, udělat z něj přirozenou a příjemnou součást svých běžných dnů a cítit se díky tomu skvěle! Můj příběh najdete tady.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.